Bisnes klas, New York, Vermont - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laurelle Bakker - WaarBenJij.nu Bisnes klas, New York, Vermont - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laurelle Bakker - WaarBenJij.nu

Bisnes klas, New York, Vermont

Door: Laurelle

Blijf op de hoogte en volg Laurelle

22 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

What a trip, what a trip! Me eerste dag hier in St. Jay zit erop.
Het begon allemaal met een vlucht in de buisiness class. Dat is serieus echt een hele happening. Ik lag samen met mama in 1 'hok'. Het eerste wat we kregen aangeboden was champagne, welke ik natuurlijk afsloeg maar mama vrolijk aanpakte. Onderweg een bordje zalm of een chique salade met boontjes en nog meer groenten. Oja, een filmpje uitzoeken zater ook nog bij!
Eenmaal aangekomen hadden we 3 dagen New York voor de boeg. De eerste dag waren we ongeveer naar de andere kant van NY gelopen. 'Even doorzetten, we zijn er zo'. Uiteindelijk 12 kilometer te voet gelopen. De tweede dag was een HEAVEN. We gingen shoppen. Uiteindelijk zóveel gekocht dat ik een nieuwe tas moest kopen om mee te nemen naar St. Jay want anders paste het niet.
na 3 dagen op Broadway en Times Square ( ook nog naar Central park geweest en naar Ground Zero) te hebben rondgehangen ging ik voor 6 uur op de bus.'s Avonds om 11 uur kwam ik dan eindelijk aan bij mijn home-stay/ dorm. Ik slaap met 5 andere meisjes in dit huis. Alleen ik en mijn kamergenootje slapen samen op 1 kamer. En ja, ik slaap samen op 1 kamer met een Duitser en alle andere meisjes die ik heb ontmoet zijn ook Duits. Dolle boel, dolle boel.
Vandaag is het nog oriantation. Toen ik wakker werd,half 7, was mijn room-mate nog asleep. Ze heeft me in de morgen alles laten zien en heb mijn St. Jay pasje laten maken!!!
En toen gingen we ontbijten. Het enige gezonde wat ik kon vinden was fruit en yoghurt. So I realy have to watch that!
Toen we ontbeten hadden kwam ik erachter dat we allemaal een test moesten maken om te kijken hoe goed je engels is. Dat was geen probleem, totdat we hoorde dt we ook een maths test moesten maken. Ik heb van alle 3-hoeken een zeilboot gemaakt en op bijna alle vragen een mooi verhaaltje geschreven wat op hans en grietje lijkt.
Begin van de dag was ik erg alleen, zoals iedereen hier. Ik heb wat mensen leren kennen en me roommate, Izzy, laat me ook veel dingen zien en we leren samen veel mensen kennen.
Morgen gaan we een trip naar New Hampsire maken. We blijven daar 1 nacht slapen en de laatste dag gaan we in een apekooi ; klimmen in touwen etc.

Nou guys, vanuit mijn blooddy hotte kamertje ga ik nu eindelijk slapen.
Over een weekje zal ik jullie weer op de hoogte stellen van alle ontwikkelingen.

Big Fat American Kisses,
Lorel (zoals ze me hier noemen)
X, Lau

  • 22 Augustus 2009 - 11:02

    Mam!:

    Jahaa, eindelijk een berichtje van Lauwie!! Heb je een paar keer gesms't maar nog niets teruggehoord. Maar dit is echt superleuk om te lezen, hoor! Wij kregen een parentletter toegestuurd waarin idd staat dat je een soort minisurvival (an overnight campingtrip)gaat doen. Echt leuk en goed om elkaar snel beter te leren kennen!Het is ook voor de 1e keer dat St Jo's dat organiseert dus bereid je maar voor... Als het net zo gaat als op de airport, haha!! Dus jij zit met allemaal German girls? Nou, volgens mij is dat een stuk gezelliger dan alleen maar Koreanen ... ;-)En Izzy zit al langer op St Jo's? Hoe is de campus en de omgeving? En kon je je koffers in je kamertje kwijt? Wel gezellig dat je samen met iemand een kamer deelt! Heb je ook gelijk een vraagbaak. Nou liefie, heel veel succes dit weekend en ik hoor graag even wat van je als je terug bent, ok? Big hug, X Mam

  • 23 Augustus 2009 - 10:32

    Gulian:

    Klinkt allemaal heel goed en leuk om te lezen.

    groetjes

  • 23 Augustus 2009 - 11:55

    Rhodé:

    Dag lief vriendinnetje!
    Jeetje dit klinkt echt als zo'n amerikaanse highschool film, wat het natuurlijk ook eigenlijk is. Hoop dat je je survivaltrip overleeft schat! Wel gezellig dat jullie met de hele groep (??) gaan! Ben benieuwd om de rest van je verhalen te lezen!
    Lekker genieten daar schat en heel veel plezier maken.
    Dikke knuffel,
    Rhodé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

St. Johnsbury

Tussenjaar

Recente Reisverslagen:

14 December 2009

Sweet goodbye

09 December 2009

Snow blizzard and school-free!!

03 December 2009

Bedreigd met een mes : Happy Thanksgiving!!

17 November 2009

Parents, Oklahoma and a Bloody Denial!

09 November 2009

This I believe
Laurelle

Waiting on the subay @ Boston!

Actief sinds 13 Mei 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 30034

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2009 - 18 December 2009

St. Johnsbury

Landen bezocht: