First schoolday en aangevallen door Dresscode - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laurelle Bakker - WaarBenJij.nu First schoolday en aangevallen door Dresscode - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laurelle Bakker - WaarBenJij.nu

First schoolday en aangevallen door Dresscode

Door: Laurelle

Blijf op de hoogte en volg Laurelle

27 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste schooldag zit er op. De eerste officiele dag dat ik mijn lessen moest volgen en gingen lunchen en een typisch cafe. Erg gezond is het er niet. Elke ochtend ontbijt ik met een groot bord fruit en in de middag ben ik gedrilt om een bak sla te nemen ; anders wordt het pizza, hamburger of gefrituurde boontjes.
De eerste dag was een kriem. Mijn eerste uur was sculpture. Dat was pretty awsome!! Very exited. Het tweede uur had ik fotographie. Na te hebben geluisterd wat ze te zeggen had erover had ik besloten dat ik het niet leuk zou gaan vinden voor de periode dat ik hier ben. Gelukkig kan je hier alles veranderen wanneer je maar wil ; de klassen zijn toch maar max. met 15 leerlingen. Ik heb het dus veranderd in drawing and painting. Daar heb ik straks pas mijn eerste les van. ( Lessen hier duren trouwens 70 minuten)
Daarna had ik mijn aller eerste lunch en ja, het was zoals in Mean Girls. Ik stond daar met mijn dienblad voor me uit te kijken of er iemand tijdens hetzelfde blok als ik lunch pauze had. Ik keek rond en na een tijdje schreewde een chinees meisje naar me. Firia heet ze. Ze staat bekend (NU AL) op de campus dat ze echt een raar kind is. Het valt niet uit te leggen, maar je kan het vergelijken met de jostiband. Voor de rest is ze heel aardig hoor.
Mijn derde uur was capstone ; simpel uitgelegd profielwerkstuk. En als allerlaaste heb ik videographie. Films ontwerpen, filmen en alle regels van het film maken gaan ze me hier leren.
De dresscode is hier echt heel streng. Iedereen moet een kraagje hebben, de jongens moeten met stropdag lopen en je boobies mag echt Not worden geshowd. Vandaag was mijn eerste botsing over mijn dresscode. Ik heb nu een free block (tussenuur) en een oude saaie pruim kwam naar me toe toen ik buiten was in de kou.
' You are not in dresscode'. Ze zei dat ik geen ' rok ' mag dragen( ik had een zwart jurkje aan zonder decolote ) en ' it must be 3 inches above the knee'. Ik zei dat ik het wel naar beneden ging doen. Als klapper op de vuurpijl wou ze dat ik naar iemand toe ging. Ik zei dat ik moest gaan en liep door. Dahaag.
De volgende trip naar de stad MOET ik meer kraag-shirtjes/blousjes kopen want anders heb ik leven lang DETENTION.
Gelukkig mogen we na school in de kleren lopen die we willen.
Omdat ik een post-graduate student ben heb ik vrij veinig huiswerk. Eigenlijk alleen voor capstone. Mijn roommate daarentegen heeft frans, engels, geschiedenis etc etc. Stuk drukker dan ik dus. Dus als iedereen savonds om 9 uur nog zit te homeworken, lig ik in onze kleine privehuiskamer een dvdtje te kijken.

Als ik tijd heb probeer ik zo veel mogelijk te fitnissen. Ze hebben hier hun eigen ' gym ' dus free acces!!

Vrijdag avond heb ik een date...To the movies....

Nou peeps, ik ga weer hangen want heb nog een beeeetje huiswerk te doen. Moet zo mijn eerst essay inleveren, spannendd!

Liefss,
Your American Girl

  • 27 Augustus 2009 - 19:47

    Joke:

    Hoi lieverd, wat super leuk om jouw verhalen zo te lezen, ik kan niet wachten om jou met kraagjes te zien:) past echt bij je !!!! Het geeft mij wel een goed gevoel dat daar goed gedrild wordt, ik geloof dat ik dit ook Rhodé ga aanraden. Lekker veilig, rokjes net boven de knie,geen blote borsten, precies zoals we het graag zien.

    Nee hoor schat het is gelukkig alleen op school want verder zijn die amerikanen volgens mij niet zo preuts.
    By the way, je gaat al aardig op je moeder lijken: - goed in schrijven
    - shop till you drop in NY
    tot zelfs het laatste pikante detail- voor alle aankopen moet een nieuwe tas worden gekocht JAHOOR Exact je moeder:)

    dikke zoen Joke en tot gauw schrijfs

  • 28 Augustus 2009 - 07:57

    Joris :

    Heej lieve Lauw!
    Nou nou.. Het klinkt allemaal erg leuk! Ik hoop dat je het naar je zin gaat krijgen en leuke mensen gaat ontmoeten! Dat rokje kan echt niet hoor;) Haha. We smsen! Dikke kus en succes Joris

  • 28 Augustus 2009 - 18:38

    Marina:

    Ha Laurelle,

    Leuk om je verhalen hier te volgen. Veel succes en vooral plezier daar. Breng je mijn groeten ook over aan Mary Ann & hubbie Bob!

    Hartelijke groet,
    Marina

  • 30 Augustus 2009 - 18:25

    Rhodé:

    Jeetje schat wat een verhaal weer!!
    Wel erg spannend allemaal! Dus jij moet binnenkort verplicht shoppen? Haha je zit dus met aparte mensen daar?

    Ik wacht met smart op de volgende berichten!

    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

St. Johnsbury

Tussenjaar

Recente Reisverslagen:

14 December 2009

Sweet goodbye

09 December 2009

Snow blizzard and school-free!!

03 December 2009

Bedreigd met een mes : Happy Thanksgiving!!

17 November 2009

Parents, Oklahoma and a Bloody Denial!

09 November 2009

This I believe
Laurelle

Waiting on the subay @ Boston!

Actief sinds 13 Mei 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 30036

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2009 - 18 December 2009

St. Johnsbury

Landen bezocht: